FAQ - Često postavljena pitanja
● Kontrola potrošnje vode
● Zimsko ispuštanje vode
● Zaštita vodomera od mraza
● Šta biva ako se na dan očitavanja vodomera ne nalazite kod kuće?
Odgovori
● Kontrola potrošnje vode
Pijaća voda nam je najvažnija hrana. Njen nedostatak nas odmah zabrinjava. Ne bismo želeli da proizvedena, prečišćena, kroz vodovod dopremljena voda propadne, stoga Vam preporučujemo da, s vremena na vreme, kontrolišete cevovode i armature. Kvarove na slavinama i uređajima za ispiranje WC-a koji se nalaze u stanovima lako ćete primetiti. Nemojte mnogo čekati sa njihovom popravkom, jer voda koja otiče povećava Vam račun.
Teže je otkriti kvarove cevovoda koji se nalaze pod zemljom ili u zidovima. Da li postoji neki kvar, Vi ćete najjednostavnije utvrditi tako da dobro zatvorite svaki uređaj za uzimanje vode (slavine) i osmotrite vodomer. Ako u vodomeru nema micanja (mali zvezdasti točak se ne obrće), onda je u vodovodnoj mreži sve u redu. Ako se pak zvezdasti točak obrće, onda u cevnom sistemu imamo lom ili puknuće. U takvom slučaju, pomoću stručnjaka, pod hitno otkrijte uzrok kvara i dajte da se instalacija odnosno armature poprave.
● Zimsko ispuštanje vode
Ako zgradu zimi ne koristite, obavezno ispuštajte vodu, prema sledećem:
- Zatvorite kuglastu slavinu iza vodomera.
- Otvorite slavine koje se nalaze u zgradi i bašti.
- Slavinu za ispuštanje vode okrenite u odgovarajući položaj.
- Ispustite vodu iz bojlera za zagrevanje vode, WC-kotlića i mašine za pranje.
- U WC-šolje, sifone sudopera i umivaonika (odakle ne možete ispustiti vodu) sipajte kuhinjsku so ili drugo antifrizno sredstvo.U protivnom, mraz će Vam rasprsnuti uređaje od majolike, porculana ili plastike.
- U proleće, pri otvaranju slavina, pazite da mehanizam za zatvaranje koji se nalazi u zemlji funkcioniše ispravno, jer može se desiti da kod uređaja za ispuštanje curi voda. To ćete proveriti kod zvezdastog točka vodomera. Posle otvaranja zatvarača koji se nalazi u šahtu vodomera, a ako ste svaku slavinu zatvorili, zvezdasti točak mora biti nepomičan.
● Zaštita vodomera od mraza
Hladne zime vodovodnoj mreži mogu naneti ozbiljne štete, stoga preporučujemo da još pre nastupanja hladnog godišnjeg doba obratite pažnju na sledeće:
- Zatvorite slavine u bašti i ispustite iz njih vodu.
- Proverite da li se poklopcem hermetički zatvara šaht vodomera.
- Vodomer ili poklopac šahta prekrijte termoizolacionim materijalom.
- Dobro zatvorite prozore podrumskih i suterenskih prostorija u kojima se nalaze vodovodne cevi.
● Šta biva ako se na dan očitavanja vodomera ne nalazite kod kuće?
Ukoliko se u vreme očitavanja ne nalazite kod kuće, naš radnik će u Vašem poštanskom sandučetu ostaviti obaveštenje. U takvom slučaju molimo Vas da našoj službi za odnose sa potrošačima izdiktirate stanje vodomera. U slučaju ako na raspolaganju nemamo očitavano stanje vodomera, d. o. o. „Potiski vodovodi” fakturisaće srazmerni deo prosečne potrošnje iz prethodne godine. Obračun eventualne razlike izvršiće se na fakturi koja će biti ispostavljena posle narednog očitavanja. Aktuelno stanje vodomera možete predati, do roka odn. datuma navedenog na obaveštenju, službi za odnose sa potrošačima:
Kanjiža, Glavna br. 5 telefon: 024/874–246, radnim danima od 7 do 15 časova. e-mail: Ova adresa el. pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Horgoš, Železnička br. 22 telefon: 024/792–050, lokal 115, radnim danima od 7 do 15 časova. email:
Ova adresa el. pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Besplatni broj : 0800 024 004